Jak nie „przepalać” pieniędzy na marketing? Inwestując w działające kanały dotarcia do klienta.
Wydając środki na reklamy jednocześnie w kilku mediach, na przykład ogłoszenie w prasie lokalnej, Google AdWords, reklama w Panoramie Firm czy rozdając ulotki warto wiedzieć które zapewnią najlepszy zwrot z inwestycji. Bez tej wiedzy możemy wyrzucać pieniądze w błoto na reklamę, która zupełnie nie konwertuje i tracić szansę na większą ilości leadów przez niedoinwestowanie kanału, który faktycznie dla nas działa.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest czas reakcji na zapytanie potencjalnego klienta. Jeżeli klient kontaktuje się z nami za pomocą maila, formularza kontaktowego czas odpowiedzi na zapytanie może się wydłużyć ze względu na zbyt rzadkie sprawdzanie skrzynki e-mail, wiadomość często trafia do spamu. Zapytanie klienta może być niepełne, zanim mu odpiszmy skorzysta z usługi konkurencji. Kontakt natychmiastowy przez telefon zapewnia błyskawiczną reakcję, dopytanie klienta o szczegóły oferty za pozwala w trakcie rozmowy rozwiązać wątpliwości. Czas potrzebny na wymianę informacji i podjecie decyzji zakupowej znacząco się skraca.
Mierzyć znaczy wiedzieć.
Jeżeli nasze reklamy są aktywne w kilku miejscach jednocześnie mierzenie efektywności, określenie pozyskania klienta, może wydawać się trudne. Z pomocą przychodzi technologia VoIP i możliwość przypisania do swojego konta wielu różnych numerów stacjonarnych czy też komórkowych. Połączenia mogą być odbierane telefonem IP, kierowane na kolejkę połączeń czy też wirtualnie przekierowane na inny numer. W panelu klienta centrali vPBX dostępny jest pełny biling połączeń w którym można sprawdzić ilość połączeń przychodzących na każdy z numerów lub też wyeksportować dane do arkusza kalkulacyjnego i tam dla każdego ze źródeł połączeń zestawić ilość/wartość sprzedaży z kosztami reklamy. Pozwoli to jasno określić ROI – zwrot z inwestycji w reklamę.